Νέα Ιωνία: “Ενότητα Για Τη Νέα Ιωνία” – Χρήστος Κανλής – Όχι στις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων

0
115

Τις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων της παράταξης, “Ενότητα Για Τη Νέα Ιωνία”, για τις συμπτύξεις τμημάτων σε σχολεία της Νέα Ιωνίας που απασχόλησε την 25η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης, στέλνει ο επικεφαλής κ.Χρήστος Κανλής.

Παραθέτει, επίσης και το ψήφισμα που κατέθεσε η παράταξη του και ψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ν.ΙΩΝΙΑΣ,

25η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Ν.ΙΩΝΙΑΣ, 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021,

ΣΥΜΠΤΥΞΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Αρχικά πρέπει να τονίσω και να πως είναι λάθος να είναι εισηγητής σε ένα τέτοιο θέμα ένας δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης. Εισηγητής θα έπρεπε να είναι η δημοτική αρχή. Τόσο σοβαρά θέματα δεν είναι δυνατό να περνάνε κάτω από τη μύτη μιας δημοτικη αρχής εκτός αν υπάρχει ταύτιση απόψεων με τη κυβέρνηση. Η δημοτική αρχή αντιδρά μόνο σε ότι έχει να κάνει με ροζ, σομόν και πράσινο. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει πρόβλημα. 

Στον πυρήνα του θέματος, ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας, αντί να καλύψει τα εκπαιδευτικά κενά, αποφασίζει να συγχωνευτούν τμήματα σε πολλά σχολεία της χώρας, μεταξύ αυτών και στο 7ο Δημοτικό και 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας.

Να δούμε το πλαίσιο μέσα στο οποίο το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε αυτές τις κινήσεις.

  1. ΠΑΝΔΗΜΙΑ: ενώ η πανδημία επιβάλλει την τήρηση αποστάσεων και το αραίωμα των μαθητών/ριών στις τάξεις και παραβιάζονται οι προδιαγραφές που το ίδιο το κράτος έχει θεσπίσει για την αναλογία τετραγωνικών ανά μαθητή/ρια,
  2. ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ : ενώ ψηφίζονται νόμοι που υποχρηματοδοτούν τις δομές της δημόσιας παιδείας και στρέφει σχολεία στην κατεύθυνση της εύρεσης χορηγών
  3. ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ : υπάρχει μηδενική πρόβλεψη για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Τι πετυχαίνει το Υπουργείο με αυτή την απόφαση:

  1. Αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα που δημιουργεί με αποτέλεσμα να μειώνεται το επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας
  2. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα ενώ σε περίοδο πανδημίας ενώ θα έπρεπε να βρίσκει τρόπους να πετύχει το ακριβώς το αντίθετο.
  3. Μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε κυνηγούς χορηγών.

Στην πραγματικότητα  υπάρχει απόλυτη αδιαφορία  του Υπουργείου, τόσο για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όσο και για τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Ο πραγματικός και μοναδικός  στόχος του Υπουργείου είναι να αποφύγει το διορισμό νέων απαραίτητων εκπαιδευτικών, ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση σπαταλά εκατομμύρια σε αγορές όπλων. Οδηγεί λοιπόν τη δημόσια παιδεία προς συρρίκνωση όπως ακριβώς έκανε και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και στον τομέα της υγείας.

Βλέπουμε λοιπόν τη κυβέρνηση να υπηρετεί με συνέπεια τις νεοφιλελεύθερες τοποθετήσεις της αλλά βλέπουμε και συγκεκριμένους μέσα στο αυτοδιοικητικό πλέγμα να σιωπούν ή να βρίσκουν δικαιολογίες και να κρύβονται πίσω από τις διαδικασίες και μη αρμοδιότητες. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι διεκδίκηση για  πληθώρα επιστημόνων εκπαιδευτικών και για περισσότερα κτίρια ώστε να αναπτυχθεί ένα ασφαλές και αποδοτικό δίκτυο δημόσιας παιδείας με λιγότερα παιδιά ακόμα και 15. Η δημοτική αρχή της Νέας Ιωνίας όχι μόνο δεν ευαισθητοποιήθηκε να φέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο ή να αντιδράσει επίσημα με επιστολή ή και παράσταση στο Υπουργείο αλλά μάλιστα δέχθηκε άκριτα και τον χαρακτηρισμό του 3ου Δημοτικού σε Πειραματικό γεγονός που σημαίνει ότι τα παιδιά της Νέας Ιωνίας, σε 5 χρόνια, θα έχουν ένα σχολικό κτίριο λιγότερο. 

Κλείνω την εισήγηση με τα ερωτήματα που θέτει η Ένωση Συλλόγων Γονέων:

  1. Πόσο ασφαλές είναι μέσα στην πανδημία να συνωστίζονται 24 παιδιά σε μία αίθουσα;
  2. Πόσο παιδαγωγικό είναι να αντιμετωπίζονται τα παιδιά ως αγέλη και όχι ως προσωπικότητες σε ανάπτυξη;
  3. Πόσο θα βοηθηθούν μαθησιακά τα παιδιά και πόσο θα μπορεί να τα βοηθήσει ο δάσκαλος να κατανοήσουν, όταν δυσκολεύονται;
  4. Πως θα τα προσέξει όλα ο εκπαιδευτικός σε περίπτωση που είναι ανήσυχα;
  5. Είναι επιτρεπτό με βάση την ΚΤΥΠ, να μειώνεται ο ζωτικός χώρος του παιδιού σε λιγότερο τελικά από 1,50τμ;
  6. Είναι τα παιδιά μας απλοί αριθμοί σε υπολογιστές που αρκεί μία μαθηματική πράξη για να διαμορφωθεί αποτέλεσμα ή είναι προσωπικότητες με ξεχωριστές ευαισθησίες, δυνατότητες και αδυναμίες που χρειάζεται να αναπτυχθούν ομαλά, χωρίς προβλήματα;

Καμία συγχώνευση τμημάτων και καταθέτουμε το ψήφισμα στο Προεδρείο.

Το ψήφισμα υιοθετήθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από έντονους διαλόγους τους οποίους μπορείτε να παρακολουθήσετε στα video.

Διαβάστε το ψήφισμα εδώ : https://docs.google.com/document/d/1lNLo-ViubSvyxZ0OZ0wHxckAh_xcRN5kOb3a1arN3KQ/edit?usp=sharing


Τοποθέτηση Όλγα Κατημερτζή


Δευτερολογία Χρήστος Κανλής

Τέλος, ακολουθεί το video από όλη τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου :

Στη διάθεση σας για διευκρινήσεις και ερωτήσεις.

————————————————-

Χρήστος Κανλής

•Μαθηματικός,

Master in Logic and Algorithms UOA, NTUA

•Επικεφαλής Δημοτικής Ομάδας, “ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ